به شرکت بازاریابی شبکه ای کارآفرینان پیشرو باورس خوش آمدید
تاریخ انتشار : یکشنبه, 12 دی 0

اطلاعیه بسیار مهم

اطلاعیه بسیار مهم

درراستای اجرای بخشنامه اخیر دبیرخانه هیئت عالی نظارت مبنی بر جلوگیری از رفتارها و شیوه های فریبنده و تبلیغ خلاف واقع و اغواگرایانه در شبکه های اجتماعی (نظیر اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و...) موارد تخلف و رفتارهای خلاف قوانین از جمله موضوع بند 7 ماده 10 و بند 14 بخش الف ماده 13 آئین نامه موضوع مواد 2و12 و تبصره ماده 87 قاتون نظام صنفی به اطلاع کلیه بازاریابان محترم میرساند که می بایست از هر گونه بازنمایی شفاهی، کتبی ویا تصویری که شامل موارد ذیل می باشد در تمامی شبکه های اجتماعی از جمله (تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و ... ) اکیدا خودداری نمایند.

جهت حساسیت واهمیت این اطلاعیه و رعایت کامل مفاد آن لازم است بازاریابان گرامی مطلع باشند حسب الامر کمیته نظارت وزارت صمت و تصریع بخشنامه اخیر، بازاریابان متخلف در هر سطح و جایگاهی از تیم فروش که باشند تعلیق خواهند شد.

*1-ادعای فرصت درآمدی غیر از طرح سوددهی مصوب که بازاریاب از طریق آن ممکن است درآمد چند سطحی کسب نماید. (نظیر کسب درآمد از طریق توکن ،رمز ارز، درآمد روزانه یا هفتگی)

*2-استفاده از تکنیک های فروش با فشار بالا جهت تحت فشار قرار دادن بازاریابان جدید بنحوی که فرصت مطالعه و فکر کردن بازاریاب در خصوص پیوستن به شرکت و خرید محصولات را سلب نماید. (به کارگیری هر شیوه ای که محدودیت زمان را یادآوری کند و اصرار و پافشاری را شامل گردد. مانند آخرین پیشنهاد، آخرین فرصت، آخرین نفر، اگر اکنون اقدام نشود فرصت از دست خواهد رفت.)

*3-هرعملی که سبب برانگیختن و تحریک به منظور جذب بازاریاب جدید شود. (نظیر سوء استفاده از وضعیت زندگی و درآمدی اشخاص -بیان اینکه با پیوستن به شرکت، زندگی خود را تغییر دهید- تشویق به ترک شغل تمام وقت- کسب درآمد نجومی)

*4-نمایش اغراق آمیزآپارتمان، ویلا و اتومبیل های گران قیمت به عنوان ابزاری برای نشان دادن موفقیت و کسب درآمد خود جهت  جذب بازاریاب جدید .

*5-تاکید بر جذب بازاریابان جدید به عنوان تنها راه کسب درآمد.

*6-تایید یا تجویز محصول توسط بازاریاب تحت عنوان متخصص فراتر از تخصص و تجربه حاصل از مصرف شخصی محصول باشند.

*7-استفاده از نام ارگان ها و نهادهای دولتی و امنیتی به نحوی نشان دهنده نفوذ و قدرت شرکت باشد.

*8-استفاده از اسامی،عناوین و نشان افراد و موسساتی که دارای شهرت هستند به نحوی که بازاریاب را فریب دهد.

*9-هر ادعایی متضمن برتری یا جهانی بودن شرکت که بدون داشتن توانایی لازم بیان شود یا بدون هیچ حقیقت خاصی بصورت مبهم، کلی و اغراق آمیز باشد.( نظیر کسب رتبه جهانی از بین شرکت های بازاریابی شبکه ای خارجی و فعالیت در خارج از کشور، داشتن دانشگاه و موسسات آموزشی)

*10-هر ادعایی متضمن برتری یا جهانی بودن محصولات بدون پشتوانه قانونی و استفاده از صفات تفضیلی و عالی به صورت صریح و یا برترین بودن بدون تایید مراجع ذی صلاح (شامل ترکیبات معجزه آسا خاصیت درمانی و نتایج تضمین شده مصرف محصول).

*11-ادعای کذب یا خلاف حقیقت که موجب فریب یا اشتباه جهت خرید محصول از نظر کمیت یا کیفیت شود.

*12-استفاده ابزاری از زنان و کودکان که نقش اصلی را در معرفی محصولات و کسب درآمد شرکت ایفاء نمایند.

*13-استناد به تقدیرنامه، جایزه و گواهی صادر شده از مراکز رسمی مورد تایید مراجع ذی صلاح، فراتر از متن آنها.